Ćakule

Brendiranje Opatije kao destinacije za mlade 8

par valentina

„Opatija je biser Jadrana, a stranice Turističke zajednice grada Opatija prva su postaja za upoznavanje najstarije hrvatske turističke destinacije.“

Ipak sama Opatija se danas nameće kao turistička atrakcija za mlade. Baza svakog turizma je odluka o tome kakav on mora biti. Turizam može biti masovni, elitni, partijanerski, obiteljski, itd. U destinaciji koja je bazirana na mlađoj populaciji koja vrijeme voli provoditi tulumareći teško može biti razvijen i obiteljski turizam jer imaju potpuno različite potrebe i taj suživot je skoro u potpunosti nemoguć.

Grad Opatija je kroz zadnjih nekoliko godina pokušao isprofilirati se kao elitna destinacija. No elitni turizam je iznimno zahtjevan te traži puno sadržaja. Opatiju često nazivaju malim Monte Carlom. Monte Karlo važi za vodeću turističku destinaciju u Europi. Nadaleko je poznat po kazinima, kockanju, luksuznim hotelima, glamuru,Velikoj nagradi Monaka, Svjetskom prvenstvu u boksu te raznim modnim sadržajima koji priliče elitnom turizmu te privlače bogate.

Opatija je u protekle 3 godine dobila neke od potrebnih atrakcija koje bi privukle elitu. Jedna od njih je plaža Lido. Plažni kutak »po mjeri gostiju«, turista bolje platežne moći. Kupalište nosi naziv Lido Bevanda Beach Resort, a Zoran Maržić i tvrtka »Bevanda«, koncesionari su poznatog kupališta te vlasnici obližnjeg butik hotela i restorana Bevanda. Opatija je time dobila kvalitetno opremljenu plažu u Hrvatskoj, po uzoru na Ibizu i francusku rivijeru.

Osim nje, isti koncesionar 2017. godine otvorio je i kupalište Angiolina, po uzoru na legendarni »stari drveni banj«, no za razliku od davne 1884. godine, 2017. godine obogaćen modernim arhitektonskim elementima i sadržajima. Na gotovo 400 kvadrata prostora raspoređenog na dvije etaže, nalazi se sve ono što treba zahtjevnijim kupačima za njihov dan na moru, a sve to prati ponuda u kafiću i barovima, te još i popratni sadržaji poput riječke brijačnice Gentlemen’s Shop, tattoo studija Nero Ink Kristine Šalinović i Enrica Miglioratija, te pop-up store poznatog hrvatskog modnog dvojca ELFS. Obnovljeni kupališni paviljon Angiolina, smješten kraj istoimenog parka i Ville.

Ta su dva mjesta tijekom ljeta mjesta na kojima se održavaju različite vrste partyja, a Angiolina se i tijekom zime pokušava nametnuti kao mjesto na kojem se održavaju koncerti. No osim manifestacija koje sa sobom nose određeni broj ljudi Opatija nema sadržaja koji bi od nje napravili destinaciju za mlade.

Novoizgrađena multi funkcionalna dvorana Gervais u sebi osim glavnog prostora koji služi kao kongresna dvorana, kino dvorana i kazališni prostor u sebi ima i najveći disco club u regiji. Najnovija kulturna oaza u Opatiji, centar Gervais, sagrađena je u modernom stilu. Taj club nema redovite sadržaje osim u periodu karnevala kada se svake godine u njemu održavaju zabave pod maskama. Osim toga povremeno se održavaju i techno, dance i slični parti. Osim ako u njemu nije organizirana neka manifestacija klub je zatvoren čak i vikendima.

Takve su manifestacije najčešće organizirane od strane Festivala Opatije. Festival Opatija je ustanova koju je osnovao Grad Opatija radi obogaćivanja kulturno-umjetničkog života u Opatiji te kako bi se zadovoljile potrebe u kulturi građana, ali i gostiju – posjetitelja. Uz organizaciju kulturnih zbivanja u svojim objektima, Ustanova se bavi i iznajmljivanjem tih objekata u razne svrhe te pružanjem usluga organizacije događanja uz najam objekta. Ona pod sobom ima prostor ljetne pozornice i centra Gervais.

Zadnjih nekoliko godina prostor ljetne pozornice koristi se i zimi tijekom manifestacije adventa. No ono što je potrebno gradu Opatiji je povezan program koji traje tijekom cijele godine kako bi privukao osim turista i domaće ljude. Prednost Opatije je lokacija koja je blizu Sloveniji, Italiji, Zagrebu i ostalim gradovima te bi vikendom zbog svojih manifestacija i zimi mogla privući veći broj ljudi.

Taj bi program trebao postati pravi brend. Iako Opatija ima već nekoliko manifestacija koje su pravi pravcati mali brendovi poput RetrOpatije. RetrOpatija je glazbeni vremeplov u kojem se spajaju lepršavi swing, razigrani rockabilly, čvrsti rokerski rifovi, neobuzdane jazz improvizacije i električni ritmovi diska stvarajući vrhunsku zabavu posvećenu ključnim dekadama i glazbenim stilovima prošlog stoljeća. Ovaj retro festival okuplja vrhunske domaće i strane glazbenike, pin-up djevojke, plesače, žonglere i ulične svirače, šminkere i frizere, stare Vespe i Tomosove modele, „fićeke“ i oldtimere. Zaplešite na uzavrelom „partyju stoljeća“ ispod najveće disco kugle s desecima tisuća posjetitelja.
Zbog toga što je većina zabave bila bazirana na glasnoj glazbi u centru Opatije ona je nestala. To je razlog zbog kojeg treba osmisliti kvalitetan kontinuirani program koji će i kroz druge tipove zabave poput sportske manifestacije privući veći broj ljudi.

Dugo godina grad Opatija nije imao infrastrukturu koja bi ugostila zimska događanja. Od toga da su dugo godina školske dvorane bile jedine sportske dvorane, osim balona podignutog na igralištu Gorovo koje sada više ne postoji jer je njegovu funkciju preuzela novo izgrađena sportska dvorana Marino Cvetković. Izgradnja sportske dvorane u Opatiji, započela je 17. listopada 2011. godine.

Sportska dvorana Marino Cvetković proteže se na 11.000 kvadrata, veliki sportski teren ima 1.217 sjedećih mjesta zajedno sa pomičnim tribinama koje se nalaze s jedne strane glavnog sportskog terena. U nastavku se nalazi i jedna manja dvorana koja će služiti za zagrijavanje, odnosno za rekreaciju i sportove poput badmintona, karatea i stolnog tenisa, dok se u suterenu objekta nalazi parkiralište sa 137 parkirnih mjesta i 7 mjesta za invalide. Također, uz dvoranu osigurano je pet parkirnih mjesta za autobuse.

U dvorani je predviđeno održavanje raznih sportskih manifestacija kao što su: rukomet, košarka, odbojka, mali nogomet, tenis, stolni tenis, gimnastika, badminton, boks, hrvanje, ostali borilački sportovi, i ostali slični sportovi, ali i kulturnih, poslovnih, izložbeno- sajamskih i zabavnih događanja koncerata, izložbi, sajmova, konvencija i kongresa. Izgradnja dvorane dovršena je 10. lipnja 2013. godine, a prostori wellnessa, fitnessa, restorana, caffe bara i prostori za borilačke sportove, u prosincu 2013. godine.

Do izgradnje KTCa Gervais ovo je bilo jedino mjesto, uz ljetnu pozornicu tijekom lijepih vremena koje je moglo ugostiti neku manifestaciju.
Opatija je glasila kao kongresni centar samo zbog toga što je većina hotela imala kongresnu dvoranu. Grad kao takav nije imao infrastrukturu niti za to.

U tom se segmentu vidi kako do izgradnje sportske dvorane i multifunkcionalne dvorane grad Opatija nije imao isprofiliran ni turizam u kojem je bio poznat van sezone, a to je kongresni. Iz svega ovoga proizlazi kako je iznimno bitno definirati kojim tipom turizma se određena destinacija želi baviti.

Kada bi željeni tip turizma u Opatiji bio onaj baziran na mlađoj populaciji osim programa kojeg bi sam grad morao nuditi sigurno je da bi i ugostitelji te ostali pružatelji usluga svoje usluge morali prilagoditi toj populaciji. Odredbe koje bi grad donosio u tom aspektu trebale bi biti usmjerene prema tome da se stvore kvalitetni ugostiteljski objekti tj. da se odredbe prilagode trendovima u turizmu mladih.

55555

Zadnje novosti

To Top