MarketingMNK Gorovo
Na kafe

Uspješni poduzetnici: Đino Lukšić i ANABAR tours

116321081_2606705659553344_1284164763515984753_n

Portal RivijeraNews pokreće serijal Priče o uspjehu u kojemu ćemo predstaviti uspješne poduzetnike iz čitave regije. Mnogi poduzetnici, obrtnici i turistički djelatnici pogođeni su ovom krizom oko koronavirusa, ali za njih bolje vrijeme tek dolazi.

Danas smo razgovarali s Kastavcem Đinom Lukšićem, vlasnikom poznate i priznate turističke agencije iz Rijeke, Anabar tours.

Agencija smo poznata po školskim izletima, no u budućnosti nam je cilj smjestiti se u nišu klasičnih izleta za građanstvo putem raspisa, također surađujemo s brojnim sportskim klubovima i udrugama te iznajmljujemo vozila svih veličina.”

116350129_295504638426479_4760384293768545785_n

 

 Postali ste privatnik u srednjim godinama života. Možete li nam reći nešto o svojim počecima?

Nakon dugogodišnjeg rada u firmi za prijevoz putnika upustio sam se u privatne vode kao voditelj prijevoza u jednoj privatnoj firmi gdje sam radio sve poslove vođenja firme nakon čega sam odlučio da se osamostalim te sam kupio Putničku agenciju Anabar pred četiri godine i od tada pokušavam poboljšati sadržaje koje nudi agencija i modernizirati samo poslovanje što sam djelomično i uspio.

Kako ste se odvažili na korak da postanete privatnik?

Nakon što sam zadnjih godina u firmi radio na povremenom prijevozu putnika i pronašao sebe s u tome, a s obzirom na to da sam društvena osoba i volim raditi s ljudima, nekako mi je prirodno došlo da  svoje dugogodišnje iskustvo i ideje pretočim u privatni biznis.

Zašto baš Anabar? Recite nam nešto o agenciji u  kojoj ste i direktor

U svom sam radu puno surađivao s putničkim agencijama, a kako se je Anabar našao na tržištu ponuđen na prodaju baš u trenutku kada sam razmišljao o kupovini agencije odlučio sam se da kupim Anabar.

Anabar je agencija koja djeluje na tržištu više od 20 godina, a najprisutnija je u sektoru školskih izleta kako osnovnih tako i srednjih škola. Najveći obim poslovanja ostvarujemo upravo na tom području gdje našim klijentima nudimo organizaciju jednodnevnih izleta, višednevnih izleta (škola u prirodi), ekskurzija i maturalnih putovanja.

Isto tako, naši su klijenti brojni sportski klubovi, raznorazne udruge građana (umirovljenici, branitelji, planinari i slično). Organiziramo putovanja u zemlji i inozemstvu, kako jednodnevne tako i višednevne ture. Imamo svoje suradnike u više zemalja Europe koji se tamo brinu za naše putnike ako dođe do kakvih problema. Također nudimo najam vozila od osobnih, kombi, minibusa i autobusa svih veličina.
U agenciji su zaposlene uz mene još dvije osobe.

Gospođa Andrea Butigan koja će vas uvijek saslušati i prilagoditi ili napraviti program po vašoj želji i potrebama. Druga je gospođa Giugliana Vretenar koja se brine da sve bude pravovremeno uplaćeno i naplaćeno. Agencija je zadnjih godina povećala svoj prihod i obim posla pa se pokušavamo situirati i na tržištu izleta koji se rade na principu raspisa. To je segment poslovanja u kojem do sada nismo bili prisutni.

Kako vidite razvoj agencije u budućnosti i cjelokupni razvoj turističkog sektora?

Marketing

Po svim pokazateljima do siječnja ove godine perspektiva je bila više nego dobra što se tiče same agencije tako i cjelokupnog turističkog sektora. Ova 2020. godina trebala je biti najbolja godina u proteklom periodu, ali nažalost nam je došla pandemija i sve uništila.

Kako je korona epidemija utjecala na poslovanje?

Nažalost, po dolasku epidemije Corona virusa došlo je do totalnog zatvaranja i zaustavljanja cjelokupnog gospodarstva pa tako i našeg sektora. Naš sektor je jedan od prvih sektora koji je osjetio posljedice epidemije i bio prinuđen obustaviti sve aktivnosti zato što je bilo ograničeno kretanje ljudi, škole su zatvorile svoja vrata, a sve narudžbe i svi ugovoreni poslovi su otkazani.

Pad poslovanja je od 90 do 100 %. S današnjim stanjem i pogledom u budućnost ista je vrlo nesigurna i opstanak našeg sektora u cjelini je ugrožen. I velike agencije imaju enormne probleme, a kamoli ne male kao što smo mi. Do sada smo opstali uz pomoć Hrvatske države i utroška osobnih sredstava i zaliha kojih više nemamo te  smo sada prepušteni na milost i nemilost države, tj. dobroj volji Vlade da pokuša spasiti radna mjesta u ovom sektoru jer ako ne dođe do toga prijeti nam izumiranje.

Vlada je u više navrata izjavila da su oni poduzeli sve i stvorili uvjete da banke kreditiraju mikro, male i srednje poduzetnike. Donijela je programe gdje su HABOR I HAMAG-BICRO u suradnji s poslovnim bankama trebali dodjeljivati kredite za likvidnost poduzetnicima, ali na žalost do toga nije došlo jer su banke zauzele stav da ne odobravaju nove kredite jer su za njih visokorizični već su se usredotočile na davanje moratorija i reprogram postojećih kredita.

rijeka-3

Kako motivirati mlade za privatno poduzetništvo?

Da bi motivirali mlade da uđu u svijet privatnog biznisa potrebno je stvoriti povoljno okruženje koje za sada to nije zbog velike birokracije, vrlo visokih poreznih davanja i obaveza te nebrojenih parafiskalnih nameta koji dovode do velike nesigurnosti. Sam život privatnog poduzetnika je vrlo težak i nesiguran tako da se mladi ljudi radije odlučuju za rad u nekoj firmi ili odlazak u inozemstvo.

Slobodno vrijeme, hobiji, ako ih uopće jedan privatnik ima?

Slobodnog vremena u privatnom biznisu je jako malo jer radni dan traje najmanje 12 – 13 sati pa i više. Da bi sve funkcioniralo privatni poduzetnik mora raditi sve poslove od čistačice do direktora. Što se tiče hobija pjevao sam u klapi i to mi je bilo jedno od najljepših iskustava u životu ali sam zbog posla morao žrtvovati taj hobi tako da sada ono malo slobodnog vremena pokušavam posvetiti mojoj supruzi i ostaloj familiji.

116157721_325027605346170_2894729726928937959_n

 

55555
MarketingMNK Gorovo

Zadnje novosti

To Top