MarketingMNK Gorovo
Vremeplov

O projektantu Adriatica arhitektu Andriji Čičin-Šainu

cicn sain 2

Arhitekt Andrija Čičin-Šain rođen je 3. siječnja 1920. u Splitu, jedan je od pionira funkcionalne i u ekonomskom smislu isplative arhitekture, u svojoj  karijeri najviše je napora uložio u maksimalno minimaliziranje troškova u arhitekturi. U sklopu navedene prakse prvi je put iskoristio azbestne cijevi za kanalizaciju umjesto oplate, tada se, naravno, nije znalo da je azbest štetan

U naponu snage Čičin-Šain odlučuje otići u Rijeku (1956.) gdje ostaje više od pola stoljeća. Glavna je tema ranoga socijalističkog doba bila masovna stambena izgradnja i čim funkcionalnije organizirana “stambena jedinica”, točnije jeftin radnički stan. Čičin-Šain je najviše ostao zapamćen po nešto drukčije postavljenom zadatku – u koji je doista uložio najviše napora – da do krajnosti minimalizira troškove.

I to s jedne strane uporabom najjeftinijih materijala, a s druge racionaliziranjem gradnje i povećavanjem radnog učinka.
Zgrada Brodomaterijala je prvo djelo koje je Čičin-Šain realizirao po dolasku u Rijeku. Smještena je u staroj gradskoj jezgri te oblikovana krajnje funkcionalno i minimalnim sredstvima. Naime, Čičin-Šain je u tom prvom riječkom periodu, kako i sam kaže, bio u potpunosti zaokupljen iznalaženjem najjeftinijih arhitektonskih rješenja, stoga puno eksperimentira s građevnim tehnikama i jeftinim materijalima otkrivajući ujedno i njihove oblikovne i estetske vrijednosti. Zgrada Brodomaterijala kubičnog je oblika raščlanjena kontinuiranim nizovima prozora i vertikalnim plošnim profilima čime se stvara pravilna mreža rastera. Prizemlje je blago uvučeno i rastvoreno stupovima. Pri izradi stupova Čičin-Šain po prvi put koristi azbestne cijevi za kanalizaciju umjesto oplate, što je bilo jeftinije i ujedno je rezultiralo neobičnom završnom epidermom stupova. Andrija Čičin-Šain je projektirao još niz stambenih projekata od kojih su među poznatijima stambena naselja Ogranak (Pećine) i Turnić.

Od poznatijih objekata u tom opusu je još dom umirovljenika Kantrida u Rijeci i uređenje pročelja Doma Zdravlja u Rijeci.
Šezdesetih je tema posve nova i drukčija – razvoj turizma te se težište izgradnje seli na Jadran. Čičin-Šain pripada plodnoj generaciji rođenoj između 1920. i 1930. godine.
Radeći za “industriju odmora” Čičin-Šain konačno ima priliku razmahati svoju kreativnost. Bile su to i u oblikovnom, stilskom smislu ključne godine razvoja od strogoga funkcionalizma “inernacionalnog stila” (Adriatic u Opatiji, Jadran u Njivicama) do razigranih regionalizama, strukturalizama i “pejzažnih ambijentalizama”.

MarketingMariner keramika

Izvori: Facebook stranica Riječka enciklopedija Fluminensia, Muzej grada Rijeke

55555
MarketingMNK Gorovo

Zadnje novosti

To Top