MarketingCreative Weddings - videosnimanje i fotografiranje vjenčanja
Turizam

Kvarner dočekuje špicu sezone

120-slatina
izvor: tz kvarner

 

Ostvareno je 11% više dolazaka i 10% više noćenja u odnosu na prošlogodišnji lipanj, što smo i očekivali prema najavama turističkog sektora i partnera te nakon manjeg zastoja u svibnju

Tijekom prvih 6 mjeseci 2019. godine Kvarner je posjetilo 974.000 gostiju koji su ostvarili 4.235.000 noćenja što je na razini rekordne prošle godine točnije za 1% više u dolascima i 1% više u noćenjima. Međutim, u odnosu na prvih 6 mjeseci 2017. godine noćenja je više za 8%, a ako usporedimo s 2016. godinom za čak 36% više!

Prateći statistiku iz godine u godinu vidimo da regija Kvarner u razdoblju predsezone nastavlja s rastom posjećenosti i ostvarivanju sve boljih turističkih rezultata, što je jedan od glavnih ciljeva Turističke zajednice Kvarnera i cjelokupnog turističkog sektora Kvarnera.

Na gotovo svim kvarnerskim subregijama, prvih 6 mjeseci odrađeno je na razini prošle godine, kako je i očekivano prema najavama s tržišta i odjecima s turističkih sajmova. Uz to, valja naglasiti kako su zamjetnije poraste noćenja ostvarili otok Rab te Riječko područje s čak 26% više noćenja.

Ove brojke govore nam, da na razini destinacije, uspijevamo u zajedničkom osmišljavanju turističke ponude ali i iskorištenju kapaciteta destinacije u dijelu godine kada na cijeloj destinaciji postoji prostor za osjetniji rast broja gostiju (pred i posezona kada destinacija nije opterećena velikim brojem turista kao u vrijeme „špice“ sezone).28238914630_87cce7a11f_b

Sve kvalitetniji smještaj koji je moguće rezervirati tijekom cijele godine ali i sve veći broj manifestacija tijekom predsezone, posebice onih s outdoor i gastro predznakom, postali su ključni elementi za izradu programa kojima se može produžiti turistička sezona.

Najbrojniji gosti tijekom predsezone na Kvarneru bili su gosti iz Njemačke, te su ostvarili čak 1.100.000 noćenja, što je za 4% više u odnosu na 2018. godinu, 7% više u odnosu na 2017. godinu ili ako se uspoređuje s 2016. godinom za velikih 47% više! Domaći gosti prema ostvarenom broju noćenja nalaze se na drugom mjestu, s više od 670.000 noćenja što je za 3% više u odnosu na prošlu godinu, odnosno 6% više nego u 2017. godini te čak 34% više ako usporedimo s 2016. godinom.

Treće mjesto gledajući prema zemlji podrijekla, zauzeli su gosti iz Slovenije s gotovo 600.000 noćenja, na četvrtom mjestu nalaze se gosti iz Austrije s ostvarenih 3% više noćenja u odnosu na isto razdoblje 2018. godine te na petom mjestu su gosti iz Italije. Gosti iz Njemačke, Slovenije, Austrije i Italije na Kvarneru ostvaruju gotovo 70% noćenja u ukupnom broju svih stranih noćenja.

S obzirom na vrstu smještaja na Kvarneru po rezultatima prednjači obiteljski smještaj u kojem je ostvareno čak 34% svih noćenja a bilježi se porast od 5% u noćenjima. Hotelski objekti nalaze se na drugom mjestu, po udjelu u noćenjima od 30%, te je pri tome važno za naglasiti kako hoteli s 4 i 5 zvjezdica bilježe poraste u ostvarenim noćenjima.

MarketingCreative Weddings - videosnimanje i fotografiranje vjenčanja

Tako je u otvorenim hotelima s 4 zvjezdice ostvareno 4% više noćenja, a u onima s 5 zvjezdica čak 19% više noćenja ako usporedimo s istim razdobljem 2018. godine. Kvarnerski kampovi zauzeli su treće mjesto s udjelom od 21%.

Iako je „špica“ turističke sezone krenula punim zamahom, Turistička zajednica Kvarnera nastavlja sa svim aktivnostima budući da pripreme za svaku narednu turističku godinu kreću sve ranije i ranije. Tako i tijekom ljetnih mjeseci nastavljamo s nastupima i predstavljanjima na specijaliziranim turističkim sajmovima, brendiranju najjače kvarnerske ponude, aktivnostima u sklopu EU projekata, organizaciji studijskih putovanja novinara, agenata i blogera, kao i svim drugim poslovima kojima, u suradnji s cjelokupnim turističko-uslužnim i javnim sektorom, održavamo da se glavna sezona odradi bez većih zastoja.

Izjava župana Zlatka Komadine, predsjednika Turističke zajednice Kvarnera: “Zadovoljni smo dosadašnjim tijekom turističke godine jer smo, bez obzira na nešto lošije vremenske prilike u svibnju, ostvarili odlične rezultate. Nalazimo se na polovini turističke godine, i iza nas je glavnina predsezone, u kojoj je ostvaren turistički promet na razini prošle godine. Specifičnost turizma Kvarnera je raznolikost ponude i smještaja a samim time imamo i stvorili smo razne motiva dolazaka gostiju.

Poseban naglasak u razvoju, između ostalog, stavljamo na selektivne oblike turizma posebice u segmentu kulturno-povijesne i prirodne baštine, tako primjerice razvijamo kulturne priče kroz EU projekte ali i niz interpretacijskih točaka poput Centra za posjetitelje i oporavilište za bjeloglave supove u mjestu Beli na otoku Cresu i budućem Centru za posjetitelje o velikim zvijerima u Ravnoj Gori.

Kretanja na turističkom tržištu pokazuju da se konkurencija vratila, prvenstveno europski dio Mediterana, stoga trebamo voditi kvalitetnu politiku cijena kako bi ostvarili dolaske gostiju na razini prošle godine. Činjenica je da ne možemo uvijek imate rekordne sezone, zato je naš glavni cilj da jačamo pred i posezonu u čemu, sudeći po pokazateljima, definitivno uspjevamo, jer je upravo u tim razdobljima godine od 2010. pa do danas za gotovo 90% pojačan boravak gostiju na Kvarneru”.

Izjava direktorice dr.sc. Irene Peršić Živadinov: „Najave turističkog sektora i naših partnera bile su dobre, tako da smo očekivali da će predsezona proći na razini prošle rekordne godine. Vidljivo je da broj noćenja u predsezoni na Kvarneru stalno raste, jer u odnosu isto razdoblje u 2017. godini bilježimo 8% više a ako usporedimo s 2016. godinom čak 36% više noćenja.

Možda taj trend porasta najbolje možemo prikazati ako usporedimo prvih 6 mjeseci 2010. godine s prvih 6 mjeseci ove godine – tada ta usporedba rezultira s porastom koji iznosi fenomenalnih 87%! Ovakvi odlični pokazatelji, potiču nas da nastavljamo s našim aktivnostima. Regija Kvarner i dalje ostaje među 3 vodeće hrvatske regije prema ostvarenim noćenjima. Ostaje nam za odraditi „špicu“ sezone, i dočekati posezonu, koja će prema riječima naših partnera biti također u znaku plusa.

55555
MarketingMNK Gorovo

Zadnje novosti

To Top