Turizam

Jeste li zadovoljni dosadašnjim tijekom turističke sezone na Opatijskoj rivijeri?

opatija

Čini se da će se crne prognoze o najslabijoj turističkoj sezoni u posljednjih desetak godina ostvariti

Mnogi hotelijeri, iznajmljivači, ugostitelji i ostali turistički djelatnici nisu zadovoljni početkom sezone. Poluprazne plaže i izostanak prometnih gužvi najbolji su dokaz tvrdnjama sve brojnijih skeptika.

Iako iz Hrvatske turističke zajednice dolaze optimistične najave kako već sada imamo 3 % više noćenja nego u isto vrijeme prošle godine i da su nešto slabiji rezultati u srpnju rezultat tzv. «srpanjskih rupa», poznavatelji turističkih prilika situaciju vide nešto drukčijom. Terase restorana i kafića u Opatiji zjape prazne, a nakon 23 sata u večer tek pokoji prolaznik zaluta na ulice kolijevke hrvatskog turizma.

Čitatelje RivijeraNewsa u najnovijoj anketi pitamo: Jeste li zadovoljni dosadašnjim tijekom turističke sezone na Opatijskoj rivijeri?

Jeste li zadovoljni dosadašnjim tijekom turističke sezone na opatijskoj rivijeri?

Prikaži rezultate

Loading ... Loading ...

Svoje odgovore su nam dali neki turistički djelatnici s područja Opatijske rivijere.

Ivana Karanikić (Kastav),vlasnica turističke agencije Prolingua travel DMC:

IMG_6570

“Ne, nisam jer je Opatija od stare dame i malog Monte Carla postala destinacija koju posjećuje većinom starija populacija srednje do niske platežne moći, tzv. hokejaši koji troše minimalno u pansionskoj potrošnji, još minimalnije u vanpansionskoj. U Opatiju treba privući mlade ljude, osigurati zabavu kakva je nekad bila i povećati ponudu događanja kao što je npr. izvrsna RetroOpatija, pa se onda neće dogoditi da u srcu sezone u pola noći na opatijskim ulicama bude pustoš.”

Romina Alkier (Ika), profesorica na Katedri za turizam na Fakultetu za menadžment u turizmu i ugostiteljstvu:

IMG_6571

“Svakodnevno slušamo kako je ovogodišnja turistička sezona prilično slabija u odnosu na prošlogodišnju, a da je tome tako, potvrđuju i hotelijeri, brojni iznajmljivači apartmana na  opatijskoj rivijeri koji se žale kako im je osjetno pao promet, ali i osjetno manja gužva koju primjećujemo na svim destinacijama.

Nema nikakve dvojbe da prognoze turističkog prometa i turističke potrošnje, za ovu godinu nisu ohrabrujuće u cijeloj zemlji, pa tako i u našem kraju. Ipak, za donošenje konkretnih zaključaka još je uvijek prerano. Osim toga, nije bilo ni realno očekivati da ćemo i ove godine u turizmu rasti po stopama kao što je to bio slučaj prethodnih godina.

Naime, političke i druge okolnosti u nekim konkurentskim destinacijama utječu svakako na to, tako da za mene aktualne brojke i procjene turističkog prometa za ostatak godine i nisu iznenađenje. Ipak, pričekajmo kraj sezone.

Generalno, jesam li zadovoljna? Naravno da nisam, ni kao stručnjak u području turizma, ni kao Opatijka, a niti kao iznajmljivač… turistička ponuda, cijene, kadrovi u turizmu…nebrojeno puta ispričana priča.”

Marin Stipanić (Matulji), iznajmljivač i dugogodišnji turistički djelatnik za početak svog izlaganja citirao je poznatog hrvatskog zabavljača.

IMG_6572

Vojko V: Lani mi je turista bilo cilo lito. Ove godine prominia sam plan. Diga cijenu 200% i odjednom nema nikog Kako to?

“Sezona je podosta slabija nego prošla i najvjerojatnije je nikakvo snižavanje cijena neće izvući i dovesti na stanje prošlogodišnje. Prošlogodišnja sezona je bila kulminacija više kolateralnih događaja nego naše uspješne prilagodbe tržištu. U igri je bila politička situacija u Turskoj i još nekim sjeverno afričkim turističkim odredištima koja je dobar dio gostiju preusmjerila u Hrvatsku te jedan boom kojeg je izazvao uspjeh nogometne reprezentacije i potvrda da je sport najbolji promotor naše zemlje.

Neshvatljivo je da unatoč najavama preko zime da booking za sezonu  ide slabije se ništa konkretno ne poduzima. Sve se to znalo mjesecima unaprijed a mi smo se odlučili tradicionalno za ono što nam dobro ide a to je podizanje cijena.

Kada ekonomska situacija zagusti ljudi će se prvo odreći odmora jer to je luksuz. Da se gosta privuče treba mu se prilagoditi, ponekad treba smanjiti cijenu. Ove godine Nijemci imaju izbor za 400 eura odletjeti na tjedan dana u Tursku u hotel sa all inclusive ponudom ili recimo jednu od ponuda Opatiju gdje noćenje u hotelima je 150-200 eura. Ponuda događaja u samoj destinaciji varira ali što se tiče Opatije jedan događaj kao što je Retro Opatija koji je vrhunski događaj i koncert Erosa Ramazzotija za cijelu sezonu je premalo za destinaciju koja si tepa da je elitna.

Ako će se izvući pouke iz ove sezone onda je dobro da se i dogodio, po mojoj procjeni do kraja sezone fijasko. Ako se ne izvuku onda jao si ga nama jer trenutna situacija za sljedeću sezonu nije ništa bolja.”

Mirko Bulić (Pobri), predsjednik Hrvatske zajednice udruga obiteljskog smještaja nije krio pesimizam:

IMG_6573

“Destinacijsko stanje u turizmu  je alarmantno po svim pitanjima, a pogotovo u dolascima i odlascima. Već sam ranije isticao tezu da se u turističkom sektoru ništa ne planira, već da nam se turizam jednostavno događa sam po sebi. Gostiju nema.”

Senad Šerifi (Mošćenička Draga), vlasnik pizzerie Marina

IMG_6574

“Nema više gostiju koji su nekada dolazili dva puta dnevno na škampe, ali nije sve tako crno. Mnogo toga ovisi o ponudi nas restoratera i kvaliteti hrane i usluge. Trebamo privući goste u svoj lokal. Moramo priznati da je ove godine mnogo manje masovnih dolazaka.

Međutim, moram priznati da je u našem restoranu u nekim periodima bilo više gostiju nego prošle godine. Vjerojatno to ovisi od restorana do restorana pa ne možemo izvući neki generalan zaključak.”

 

55555

Zadnje novosti

To Top