MarketingCreative Weddings - videosnimanje i fotografiranje vjenčanja
Politika

I Google i Facebook žele da izađete na europske izbore

New Project (2)

Od filmaša u Cannesu, do Instagrama: svi pozivaju na birališta

Nizozemska i Ujedinjeno Kraljevstvo prve su EU-u članice u kojima je počeo izbor za novi, deveti saziv Europskog parlamenta. Petak 24. i subota 25. svibanj izborni su dani za građane u Irskoj, Češkoj, Latviji, Malti i Slovačkoj, a nedjelja 26. svibanj u preostaloj 21 članici, među kojima je i Hrvatska.

Institucionalnom pozivu na izbore pridružile su se brojne nevladine udruge, humanitarci, te privatne kompanije i veliki globalni igrači. Riječ je o dosad neviđenoj mobilizaciji raznih sektora i industrija. Automobilski div Volskwagen u poruci na 16 jezika upućenoj svojim europskim radnicima ističe kako je ujedinjena Europa zajednički interes.

Za ljubitelje glazbe, Spotify je pripremio izbornu europsku playlistu; Facebook nudi prigodni okvir za profilnu sliku i oznaku Glasao sam! / Glasala sam! Snapchat filter, a Instagram je pripremio posebne sličice. Google pak nudi „doodle“ posvećen izborima i notifikaciju-podsjetnik na izlazak na birališta. Bolt je najavio kod za popust na vožnju do biračkog mjesta, a Flixbus povrat novca utrošenog na kartu za dolazak do birališta.

Lufthansa je još u travnju na jedan od svojih A320 zrakoplova stavila poruku „Reci da Europi“, a iz kompanije poručuju da je riječ o jasnom signalu potpore europskim izborima. No nisu se samo europske tvrtke angažirale u mobilizaciji birača. Američki Lime odlučio je građanima nekih europskih članica na izborni dan besplatno ponuditi korištenje svojih električnih romobila.

Na birališta pozivaju i zvučna svjetska imena. Filmaši u Cannesu, potpisali su manifest u kojem zagovaraju obranu zajedničkih vrijednosti i budućnosti, u vrijeme dok se Europom šire radikalne i nazadne težnje. Među 500 imena našli su se Wim Wenders, Costa-Gavras, Valeria Golino, Neil Jordan, Pawel Pawlikovski, Ralph Fiennes, July Delpy.Veerle Baetens, Stellan Skargard, ali i hrvatski autori Dalibor Matanić, Zrinko Ogresta te Hrvoje Hribar.

MarketingMariner keramika

Aktivisti i volonteri

I sam Europski parlament pomiče granice institucionalne kampanje. Kratki film Izaberite svoju budućnost kojim poziva građane na birališta u kratkom je roku na društvenim mrežama i YouTubeu pogledalo više od 130 milijuna ljudi. Rekorde obara i Ovaj put glasam – nestranačka paneuropska kampanja u koju se u Hrvatskoj uključilo više od 27 000 ljudi. Volonteri i aktivisti koriste kanale društvenih mreža i organiziraju događanja kako bi raspravljali o pitanjima važnim za budućnost Europe – znajući da će ta budućnost biti oblikovana upravo rezultatom europskih izbora.

Izvor: European Parlament Press service

55555
MarketingMNK Gorovo

Zadnje novosti

To Top