MarketingMariner keramika
Turizam

Dubrovnik vs. Opatija-analiza sezona

Opatija djevojka s galebom Smiljan

Portal Kult plave kamenice izbacio je članak pod nazivom “Evo zašto Dubrovnik i ove sezone razvaljuje”. No kako to povezati sa Opatijom?

Dubrovnik: “U petak 23. kolovoza objavljeno je da je na dubrovački aerodrom sletio dvomilijunti  putnik. Poanta je u tome da je ove godine dvomilijunti putnik sletio u Dubrovnik čak 19 dana ranije nego lani.”

Opatija: Dok većina mjesta u okruženju (osim Rijeke) bilježi pad ili isti broj dolazaka i noćenja u periodu od siječnja do srpnja, Opatijska rivijera ima rast od 1% u dolascima i 1% u noćenjima.

Dubrovnik: “Gužva se vidi i u barovima i restoranima. Dok se  prošle godine u više restorana u centru moglo ući bez rezervacije, ovog je ljeta to gotovo nemoguće. Barovi su pak prepuni i iza ponoći. U noći s četvrtak na petak na Stradunu i u okolnim ulicama bila je veća gužva nego u središtu Zagreba u devet navečer, kad nije ljeto.”

Opatija: Gužva se vidi samo za vrijeme manifestacija poput RetrOpatije, koncerta poput onoga Erosa Ramazzotia, dok su ostalim danima ulice u 23 sata već skoro u potpunosti prazne.

Dubrovnik: “No, o ovogodišnjoj potražnji za Dubrovnikom možda najpreciznije govore hotelske cijene. I to ne za kolovoz, nego za rujan.  Jučer smo naime na Booking.comu upisali datum 20. rujna i pretražili nekoliko žanrovski različitih hotela unutar pet zvjezdica. Butikna i zaista  luksuzna Villa Dubrovnik u drugoj polovici rujna košta više od 5500 kuna, elegantni i veliki Excelsior 4200 kuna, a industrijski, dosta dosadni Libertas skoro 3000 kuna. Dubrovnik, čini se, ove godine ponovo raste, dok cijela naša turistička industrija stagnira ili pada. Evo zašto je to tako.”

Opatija: Istog tog datuma najskuplji hotel u Opatiji je Bevanda (3.106 kn), dok hotel Navis drži cijenu od 1.785 kn.

Dubrovnik: “Prvo, Dubrovnik posjeduje vrlo dobru infrastrukturu s više od deset hotela s pet zvjezdica, a jedan od hotela s četiri zvjezdice, One Suite Hotel, znatno je bolji i luksuzniji od većine hrvatskih hotela s pet zvjezdica u drugim dijelovima zemlje. Drugo, Dubrovnik je neusporedivo najjači hrvatski brend: od njegovih prelijepih zidina pa do Game of Thrones, Dubrovnik je masovno globalno prepoznatljiv, i nitko tko dođe u Dubrovnik ne može ostati razočaran onim što vidi. Treće, i osobito važno, Dubrovnik je iz godine u godinu sve moderniji i profesionalniji.”

MarketingCreative Weddings - videosnimanje i fotografiranje vjenčanja

Opatija: Opatija ima 6 hotela sa 5 zvjezdica (uključujući onoga u Iki), dok je 14 onih sa 4 zvjezdice.

Dubrovnik: “Posebno je zanimljivo da čak i taksi službe, uključujući Uber, funkcioniraju prilično profesionalno, bilo da se vozite kratkom ili duljom relacijom.”

Opatija: Taxi službe se čekaju nešto duže, ali funkcioniraju prilično dobro.

Dubrovnik: “Dubrovniku, naravno, još mnogošto nedostaje: od shoppinga, preko relevantnog kulturnog turizma do dobre hrane u svim restoranskim žanrovima, a ne samo u ozbiljnim, vrlo skupim restoranima.”

Opatija: Opatiji kronično fali shopping lokacija koje ne nude jeftinu robu iz Turske i Kine po astronomskim cijenama, već onih koje čine destinaciju elitnom: Gucci, Prada, Fendi, Louis Vuitton… Kulturni turizam i u Opatiji šteka. O gastronomiji u Opatiji je teško pričati jer se kvaliteta svodi na možda 3 restorana, dok je visoko kvalitetno ugostiteljstvo stvarno minimalno.

 

55555
MarketingCreative Weddings - videosnimanje i fotografiranje vjenčanja

Zadnje novosti

To Top