MarketingMNK Gorovo
Ćakule

Brendiranje Opatije kao destinacije za mlade 7

par valentina
  • Prema službenim podacima sustava eVisitor od 4. siječnja 2018. godine Turistička zajednica Kvarnera objavila je sljedeće podatke o ostvarenom turističkom prometu:

2017. godina na Kvarneru (razdoblje siječanj – prosinac) 8% više dolazaka i 9% više noćenja Iza nas je još jedna rekordna godina na Kvarneru: tijekom 2017. godine u odnosu na 2016. godinu Kvarner je posjetilo 8% više gostiju (2,9 mil. dolazaka) koji su ostvarili 9% više noćenja (18,5 mil. noćenja).

U brojkama to predstavlja 1,5 mil. noćenja više nego tijekom 2016. godine. Postignute brojke utoliko su značajnije ako se ima na umu da je najveći postotni porast ostvaren tijekom predsezone na koju su bile fokusirane brojne promotivne aktivnosti: u prvih 6 mjeseci je ostvareno čak 26% više noćenja.
5 vodećih tržišta zajedno ostvaruje 13,5 milijuna noćenja (73% od ukupnog broja noćenja): Njemačka, Hrvatska, Slovenija, Austrija i Italija.

Nijemci koji sami ostvaruju četvrtinu od ukupnog broja noćenja ove godine bilježe 13% više noćenja i dolazaka, odnosno 550.000 noćenja više! Na drugom mjestu po broju noćenja su domaći gosti uz 2,9 mil. noćenja i porastom od 8%.

Poredak nastavljaju gosti iz Slovenije, Austrije, Italije, Mađarske, Češke,…Među ostalim tržištima valja spomenuti goste iz Sjedinjenih Američkih država koji su se uz kontinuirani rast broja noćenja pozicionirali uz tržišta s više od 100.000 noćenja, samo ove godine porast je 60%. U posljednjih 5 godina broj državljana SAD-a koji dolaze na Kvarner je udvostručen.”

Grad Krk, grad Rab, Opatija , Malinska-Dubašnica, Cres i Baška te već navedeni Lošinj i Crikvenica zajedno ostvaruju dvije trećine od ukupnog broja noćenja.

“Kroz godinu se uočava trend kojeg potvrđuju i finalne brojke: više zvjezdica, veći porast noćenja. Posebice je to slučaj u privatnom smještaju. Konkretno: porast noćenja u hotelima općenito iznosi 5%, no porast u hotelima s 5* je 8%. Porast u privatnom smještaju iznosi 11%, no privatni smještaj s 5* ostvario je čak 44% više noćenja!

Isto vrijedi i za kampove: 5% porasta u kampovima zbirno te 8% u kampovima najviše kategorije. Neovisno o kategoriji objekti s 5* su u 2017.godini ostvarili porast broja noćenja od 12%.“

Prosječan gost u Opatiji ima 46 godina, primarni motivi njegovog dolaska u Opatiju su odmor na moru i nova iskustva i doživljaji. Lojalan je i bio je u Hrvatskoj šest i više puta. Visokoobrazovan je i primanja njegovog kućanstva su veća od 3.000 eura, a u Opatiju najčešće dolazi s obitelji.

Prosječno dnevno potroši 105 eura, što je 33 posto više od prosjeka turista u ostalim primorskim županijama. Te je podatke pokazalo istraživanje stavova i potrošnje turista u Hrvatskoj Tomas ljeto 2017. godine, koje je proveo Institut za turizam iz Zagreba. Isto je istraživanje u strukturi ukupnog broja gostiju pokazalo da čak 14 posto čine mlađi od 29 godina, dok je 2014. godine gostiju ove dobi bilo svega 4 posto.

Mlađi gosti zastupljeniji su u privatnom smještaju. Šezdeset i četiri posto opatijskih gostiju ima mjesečna primanja kućanstva veća od 3.000 eura, što je iznad prosjeka u odnosu na goste u ostatku Županije i prosjeka svih obalnih županija.Prosječna starost turista koji su u 2017. godini boravili u nekoj od destinacija na području sedam primorskih županija iznosila je 41,5 godinu, što znači da su mlađi od prosjeka Opatijskih turista.

MarketingMNK Gorovo

Većina turista (54%) srednje je životne dobi (30 do 49 godina), 19% je mlađe od 30, a 27% starije od 50 godina. U Opatiji se u prosjeku ostvari 8,3 noćenja tijekom navedena četiri mjeseca kada je istraživanje napravljeno.

Hotelski gosti prosječno ostaju u Opatiji 7,3 dana (noćenja), a gosti u privatnom smještaju 10,2 dana (noćenja).
Opatijski gosti zadovoljni su ljepotom prirode, uređenošću mjesta, prometnom dostupnošću, kvalitetom usluge u smještajnom objektu, ljubaznošću osoba, čistoćom plaža, kvalitetom hrane i pješačkim stazama.

Međutim, najmanje su zadovoljni biciklističkim stazama, ponudom/programom »za loše vrijeme«, organizacijom prometa u mjestu, kvalitetom lokalnog prijevoza, bogatstvom sportskih sadržaja i sadržaja za zabavu, mogućnostima za kupnju te ponudom organiziranih izleta u okolicu.

Gosti Opatije više od prosjeka Županije žalili su se na prometne gužve, a znatno manje na gužve na plažama, buku i neodgovarajuće rukovanje otpadom.

I dok prosječan gost u Primorsko-goranskoj županiji troši 77 eura dnevno, a prosječan hrvatski gost 79 eura dnevno, opatijski gost u destinaciji u prosjeku dnevno potroši 105 eura, što je za 36 posto više od prosjeka Kvarnera i 33 posto više od prosjeka ostalih primorskih županija.

Pedeset i jedan posto izdataka odnosi se na usluge smještaja, 32 posto na usluge hrane i pića u ugostiteljskim objektima, 9 posto na uslugu trgovine i osam posto na sve ostale destinacijske usluge. Opatijski hotelski gost troši u prosjeku 135 eura dnevno, a gost u privatnom smještaju 49 eura dnevno.

55555
MarketingMNK Gorovo

Zadnje novosti

To Top