MarketingCreative Weddings - videosnimanje i fotografiranje vjenčanja
Nekategorizirano

Brendiranje Opatije kao destinacije za mlade 5

par valentina

Donosimo Vam peti nastavak završnog rada “Brendiranje Opatije kao destinacije za mlade”.

Grad Opatija tijekom godina prošao je kroz mnoge vrste turizma. U ovom je trenutku teško reći na kakav se turizam želi bazirati jer je trenutna struktura gosti i ponude iznimno šarolika. Od lječilišnog i wellness turizma, gastro ponuda, evenata i ugostiteljske te turističke ponude teško je izdvojiti za koga je generalno ponuda namijenjena. Kada bi se specificirala ponuda za mlade trebalo bi upotpuniti mnoge detalje koji su zanemareni tj one na koje se ne polaže puno pažnje, a uz male prepravke mogli bi donijeti veliki uspjeh.

Priključenjem Istre matici Jugoslaviji, poslije oslobođenja dolazi do poleta turističke privrede u Opatiji. Najveću ulogu u revitalizaciji imale su turističke agencije i organizacije koje su se počele formirati sa sjedištem u Opatiji u tom periodu. Puno je učinjeno i s rekonstrukcijom hotela te adaptacijom za nove potrebe tržišta. Osim kvalitete povećan je i obim te je ponuda obogaćena sportskim i zabavnim manifestacijama. Osim toga postala je i centar održavanja festivala. Jedan od njih bio je i festival zabavnih melodija Zlatna kamelija. Opatijski je festival osnovan 1958., gotovo čitavo desetljeće nakon što su laki i zabavni kulturni žanrovi otvoreno društveno i ideološki prihvaćeni.

Motociklističke utrke koje su se održavale na Preluku prešle su nacionalni nivo i počele su se bodovati u prvenstvu svijeta 1969. godine. 1960. otvara se i Thalassotherapia za liječenje bolesti srca, a sve veću popularnost počinje imati i u kongresnom turizmu.
Početkom devedesetih nastupa doba turističke recesije: u velik broj hotela do tada svemoćne LRH dolaze prognanici iz drugih dijelova Hrvatske, postojeći objekti se ne moderniziraju, a mnoga reprezentativna zdanja se stihijski prodaju bez pravog razloga. Ipak, devedesete će ostati upamćene i po uzletu noćnog života grada, te činjenici da se tisuće mladih Riječana svakog vikenda slijevalo u desetak diskoklubova i mnogobrojne kafiće koji su radili do kasno u noć. Početkom novog stoljeća noćni život seli nazad u Rijeku tako da danas Opatija ima svega nekoliko popularnih kafića i jednu diskoteku kao glavna mjesta za večernje izlaske.

U Opatiji postoji “borba” između onih koji smatraju da Opatija treba biti tiha destinacija, destinacija na koju će ljudi doći i spavati kako i koliko žele i onih koji shvaćaju da Opatija, ukoliko želi biti turističko mjesto, mora imati i ponudu koja traje dulje od 23 sata.
To ne znači noćni nered, već to da turistička mjesta ne mogu usnuti u 23 sata. Problem nastaje kad gradska vlast ne može naći sredinu i točnu ponudu na kojoj se bazirati tj ne može odrediti kojim putem želi ići.

Od kako je 2015. godine stupio na snagu novi zakon o ugostiteljskoj djelatnosti gradski čelnici razmatraju izmjene i Odluke o radnom vremenu u ugostiteljstvu. Tom se prilikom javila grupa građana koja je bila nezadovoljna stanjem noćnog života u gradu Opatiji te je navela da se proteklog ljeta nerijetko do ranih jutarnjih sati, do 4, čula glasna glazba u gradu, čemu se imaju zamjerke, a zalažu se za traženje drugih rješenja po pitanju trajanja noćnog života u gradu u sezoni.

Tako je te 2015. godine donesena odluka koja govori kako:
„Radno vrijeme ugostiteljskih objekata u zatvorenim prostorima određuje se na sljedeći način. Ugostiteljski objekti iz skupina »Hoteli«, »Kampovi« i »Ostali ugostiteljski objekti za smještaj« obvezno rade od 0.00 do 24.00 sata svaki dan.
Ostali ugostiteljski objekti mogu raditi:
– iz skupina »Restorani« (restoran, gostionica, zdravljak, zalogajnica, pečenjarnica, pizzeria, bistro, slastičarnica, restoran brze prehrane, objekt brze prehrane – fast food), i »Barovi« (kavana, caffe bar, pivnica buffet, krčma, konoba, klet, beach bar, kušaonica), od 06.00 do 02.00 sata,
– iz skupine »Barovi« (noćni klub, noćni bar i disco club) koji ispunjavaju uvjete za rad noću od 21.00 do 6.00 sati, – iz skupine catering objekti (pripremnica obroka-catering) od 06.00 do 02.00 sata,
– iz skupine »Objekti jednostavnih usluga« (objekt jednostavnih usluga u kiosku, objekt jednostavnih brzih usluga, objekt jednostavnih usluga u nepokretnom vozilu, objekt jednostavnih usluga u šatoru, objekt jednostavnih usluga na klupi, objekt jednostavnih usluga na kolicima) od 08.00 do 02.00 sata.„
Te je za terase navedeno kako:
„Radno vrijeme prostora za usluživanje na otvorenom (terasama) ugostiteljskih objekata iz članka 2. ove Odluke koji ispunjavaju minimalne uvjete za usluživanje na otvorenom propisane Pravilnikom o razvrstavanju i minimalnim uvjetima ugostiteljskih objekata iz skupina „Restorani“, „Barovi“, „Catering objekti“ i „Objekti jednostavnih usluga“ („Narodne novine“ broj 82/07, 82/09, 75/12, 69/13, 150/14 i 85/15), može biti do 02.00 sata. Upotreba elektroakustičkih i akustičkih uređaja te izvođenje glazbe na prostorima iz stavka 1. ovog članka dopuštena je do 01.00 sati.“

Opatija je u posljednjih nekoliko godina izgubila bogatstvo noćnog života kojeg je prije imala. To se počelo dešavati zbog sve veće buke i trenda da su u izlascima bassovi u glazbi puno povišeniji nego ranije. Jedan od razloga tome su i konzumacije koje se povećaju kada je glazba glasnija. Zbog ne specificirane turističke ponude tj. činjenice da ponuda u Opatiji nije namijenjena niti jednom tipu gosta specifično kao što je to npr. u drugim destinacijama na kojima se zna da ljudi dolaze zbog odmora, zabave, sporta i slično, ovakav tip zabave jednima je pasao, a drugima ne. Pasao je mladima koji su na godišnji dolazili zbog zabave, a nije pasao starijoj populaciji koja je u Opatiju dolazila kako bi se odmorila i posvetila lječilišnom ili wellness turizmu.
Odluke tadašnje vlasti u gradu Opatiji, koje su bile da bi Opatija trebala postati grad muzej, odbile su veliki broj mladih te Opatiju pretvorili u destinaciju za starije ljude.

Od 2017. godine, godine u kojem je rekonstruirano kupalište Lido, Opatija dobiva novi pokušaj privlačenja noćnog života u Opatiju.

55555
MarketingCreative Weddings - videosnimanje i fotografiranje vjenčanja

Zadnje novosti

To Top