MarketingCreative Weddings - videosnimanje i fotografiranje vjenčanja
Ćakule

Brendiranje Opatije kao destinacije za mlade 3

par valentina

Donosimo Vam treći nastavak završnog rada naše izvršne urednice Valentine Jonjić. Ovo je poglavlje posvećeno generalnom pojmu brendiranja, a već iduće poglavlje biti će o brendiranju u turizmu.

“Brending je riječ koja označava proces kreiranje osjećaja povezanosti, lojalnosti, popularnosti te ostavljanje dugotrajnih utisaka na korisnika tj. potrošača. Sama riječ „brand“ sinonim je za etabliranu marku, proizvod ili uslugu sa čijim se spomenom točno zna što ona znači. Da bi se isti kreirao potrebno je proći kroz proces koji obuhvaća glavne kompetencije brenda, njegove prednosti i osnovne vrijednosti. Važna stavka u kreiranju brenda te prvi korak u njemu je dugoročno pozicioniranje brenda na tržištu tj plan kako se vidi taj brend dugoročno. Kao karakteristika ne može biti samo biti dovoljno dobar. Ona mora biti konkretna slika i vizija brenda u budućnosti. Brendovi postoje od kad postoji i bilo koja vrsta trgovine. Kad su vlasnici označavali svoje životinje sa svojim simbolima, ti simboli označavali su samo vlasništvo. Kasnije, kroz nastajanje obrta i drugih sličnih oblika poduzetništva, taj simbol nije samo značio vlasništvo nego i kvalitetu, porijeklo i ostale značajke njihovih proizvoda. Tek sredinom 20. stoljeća nastaje znanje o tome koliko je bitno kreirati identitet marke. Značajka suvremenog marketinga je diferenciranje marke na tržištu. Politika proizvoda mijenja se jer je na tržištu sve više proizvoda i ovime se definira značajka koja ih diferencira od drugih, generičkih proizvoda. Ona odgovara na pitanje: Zašto bi kupac odabrao upravo taj proizvod, a ne neki drugi?.
Jean Noel Kapferer u svojoj knjizi Brand management prvi definira kako robna marka nije proizvod nego suština proizvoda te ga to svrstava u metafizičku kategoriju.

Elementi brenda mogu biti nazvani i identitet brenda, a mogu se i pravno zaštititi. Oni su:
1. Ime marke-dio marke koji se može izgovoriti, a sadrži riječi, slova i brojeve
2. Znak marke-vizualni identitet marke (simbol, dizajn, kombinacija boja i sl.)
3. Zaštitni znak-zakonita oznaka koja upućuje da vlasnik ima isključivo pravo uporabe
marke.

Svaka marka ima svoju vrijednost na tržištu no teško je definirati neke vrijednosti poput lojalnosti potrošača, svijest ili prepoznavanju marke na tržištu. Zbog toga treba provesti mjerenje marke tj procjenu vrijednosti marke.

„Pravi razlog mjerenju marke jest dobivanje odgovora na pitanje hoće li naši potrošači i dalje kupovati našu marku. Mjerenje i jačanje snage marke zbog toga je glavni cilj marketinških nastojanja za mnoge tvrtke diljem svijeta. Još je uvijek istina da se pri mjerenju vrijednosti marke govori o tome kako su se ljudi ponašali u prošlosti, a manje o tome koje će marke izabrati u budućnosti. Češće dobivamo odgovor na pitanje gdje smo, a zaista želimo imati odgovor na pitanje kamo idemo. U mjerenju vrijednosti marke pojavljuje se nekoliko pitanja. Prvo je definicija marke, zatim definicija njezine vrijednosti i na kraju način mjerenja vrijednosti marke.“

MarketingMariner keramika

Svaka osoba posebno i različito vrednuje stavke brenda. Potrošači će jednostavno i po sličnim kriterijima stvoriti mišljenje o cijeni proizvoda, no već za kvalitetu kriteriji stvaranja mišljenja i na kraju ocjenjivanja biti će jako različiti. Zbog toga postoje jednadžbe koje uzimaju u obzir da će tržište odrediti koje su osobine važne za potrošače, te će oni ocjenjivati proizvode u usporedbi s ostalim proizvodima na tržištu.

Tržišna vrijednost marki je odraz napora uloženog u marketing. Vrijednost nekih poznatih marki može doseći i preko nekoliko stotina milijuna dolara. Vrijednost marke se smanjuje ako se njom loše upravlja. Time i vrijednost proizvoda pada.
Razlikujemo privatne i globalne marke. Privatne marke su one koje se dijele na privatne ekonomske marke koje karakterizira niska cijena ali i niska kvaliteta, te premijske privatne marke tj proizvode koji su kvalitetom isti kao i ostali, samo što im je cijena niža od konkurentske. Globalne marke s druge strane su one čiji proizvođači ili poduzeća globaliziraju poslovanje tj pozicioniraju svoje proizvode na strano tržište. Tu je bitan proces standardizacije u kojem se bira slogan, ime i znak jednak za sva tržišta te proces adaptacije koji se provodi za svako tržište posebno.”

55555
MarketingMNK Gorovo

Zadnje novosti

To Top