MarketingCreative Weddings - videosnimanje i fotografiranje vjenčanja
Opatija

Brendiranje Opatije kao destinacije za mlade 2

par valentina

Grad Opatija kroz povijest ima jednu konstantu, a to je turizam

“Prije objave drugoga dijela završnog rada, želim se zahvaliti svima na čitanju prvog, uvodnog dijela.”-riječi su naše izvršne urednice Valentine Jonjić koja je potaknuta pozitivnim povratnim informacijama odlučila da ćete nastavke njenog rada moći čitati svaki ponedjeljak u nadi da ćete u njemu pronaći ideje i inspiraciju za produktivni početak tjedna.

U idućem nastavku čeka Vas malo više informacija o brendiranju općenito.

Grad Opatija, kao i svaki drugi grad može se brendirati kao destinacija određenog tipa. No prije samog procesa brendiranja potrebno je provesti istraživanja kako bi brendiranje bilo što prikladnije.

Kroz povijest ljudske navike su se mijenjale u svemu, tako i u društvenom životu. Grad Opatija kroz povijest ima jednu konstantu, a to je turizam. 1844. godina uzima se kao godina u kojoj se počeo razvijati turizam koji je bio baziran na lječilištima. Te je godine izgrađen prvi ljetnikovac.

Povijesni ljetnikovac, poznat pod imenom Villa Angiolina, ugostio je mnoge slavne povijesne ličnosti, među ostalima i austro-ugarskog cara Franju Josipa, caricu Mariju Anu te bana Josipa Jelačića. Četrdeset godina kasnije otvorio se je prvi hrvatski hotel na Jadranu, Hotel Quarnero, današnji Hotel Kvarner. Njegova impresivna gradnja trajala je samo deset mjeseci. Veliki trud se ulagao u stvaranje imidža Opatije kao svjetskog lječilišta, a tadašnji su je ljudi uspoređivali s Francuskom Nicom. U to vrijeme nastale su brojne zadivljujuće vile, hoteli, predivni ljetnikovci, kupališta, šetnice i parkovi.opatija-vila-angiolina-1

Opatija je 1889. Godine službeno proglašena klimatskim lječilištem, a titula koju je dobila bila je i više nego zaslužena.  Od tad do današnjih dana turizam kao i ostali aspekti života su se promijenili. Iako je i 2018. nagradu u sklopu godišnje dodjele nagrada Najbolje od najboljih Hrvatske turističke zajednice za najbolje lječilište dobila opatijska Thalassotherapia, puno se toga i u turizmu promijenilo.

Tijekom godina Opatija je prošla faze lječilišnog, masovnog i elitnog turizma. Sve se to odražavalo i na ponudu koju je grad Opatija imao tj nudio turistima. Od zabave izmijenili su se tu sajmovi, plesnjaci, festivali, diskoteke, klupske zabave, ali i one novije u kojima se mladi okupljaju u kafićima.

“Turizam je ukupnost odnosa i pojava koji proizlaze iz putovanja i boravka posjetitelja nekog mjesta, ako je takvo putovanje poduzeto radi odmora i uživanja te se njime ne zasniva stalno prebivalište i ne poduzima se neka gospodarska djelatnost; gospodarska djelatnost koja obuhvaća turistička kretanja i sve odnose koji proizlaze iz takvih kretanja.“

Opatijski turizam je tijekom svoje 160 godina duge povijesti doživljavao uspone i padove, a najveću slavu uživao je krajem 19. i početkom 20. stoljeća. U to doba mondeno austrougarsko lječilište postao je omiljeno okupljalište aristokracije srednje Europe, u njega su na odmor dolazili carevi, kraljevi i kraljice, vojskovođe i slavni umjetnici. Između dva rata Opatiju preuzimaju Talijani i pretvaraju u svoje ljetovalište, a od 1945. postaje dio nove jugoslavenske države.

Dok je u starim danima njegovala elitni i zdravstveni turizam, Opatija svoj poslijeratni turistički uzlet duguje popularnosti stečenoj glazbenim festivalima, lječilišnim uspjesima zdravstvene ustanove Thalassotherapije i bumu masovnog turizma koji je nastupio sedamdesetih i osamdesetih godina prošlog stoljeća.hotel Kvarner

MarketingMariner keramika

Do 19. stoljeća Opatija se nije pretjerano razvijala. Postaje popularna tek u periodu u kojem postaje turistički zanimljiva. Vremenom je preuzela centralne funkcije susjednom Voloskom, i postala prvo zimovališno-lječilišna destinacija, a zatim i kupališna. Na to je osim dobre klime utjecala i činjenica što je cestovna povezanost bila iznimno dobra. Ugodna podneblja postala su važan faktor pri odabiru destinacija za rekreacijska putovanja, pa je tako Opatiji povoljna, mediteranska klima puno pomogla pri razvoju turizma.

Vrijednosti takve klime dokazane su još u periodu u kojem se u Opatiji nalazio jedan od najvećih sanatorija na jugu Europe. Preko zime temperature nisu jako niske, a niti bura nije iznimno jaka, a preko ljeta nema nesnosnih vrućina. Kupališna sezona traje od lipnja do rujna.

U povijesti Opatija je imala 3 faze turizma.
1. Prosperitetno razdoblje za vrijeme Austrije
2. Stagnacija i pad prometa za vrijeme Italije
3. Polet turizma u sustavu Jugoslavije

Austrijski krak željeznice koji je išao prema Rijeci u početku nije bio previše rentabilan. Uprava Južnih željeznica, tražeći rješenje i izlazak iz te situacije prihvatila je prijedlog da se Opatiju turistički aktivira. Tako je 1882. društvo Sud-Bahn kupilo villu Angiolinu i po malim cijenama je otkupilo terene u okolici. Do prvog svjetskog rata razvoj opatijskog turizma tekao je bez većih poteškoća. Dvije godine nakon kupnje ville Angioline izgrađen je hotel Kvarner koji je i danas poznat po svojoj Kristalnoj dvorani u kojoj se održavaju manifestacije. Status klimatskog lječilišta Opatija je dobila 1889. godine.

Opatija se u 19. Stoljeću nalazila na desetom mjestu između 243 lječilišta austrijske monarhije. 1912. godine je po broju posjeta bila 8 puta jača od Crikvenice, 5 puta od Lovrana i dva puta jača od Dubrovnika. Turisti su u tom periodu najviše dolazili iz Beča i Budimpešte. Gosti su u Opatiji boravili i više tjedana, mjesec ili više dana te čak i cijele sezone. Razlog tome je što su Opatija i Lovran zajedno imali bolnice te uređaje za oporavak te su pacijenti tamo dolazili iz zdravstvenih razloga.

Nakon propasti Austro-Ugarske nakon prvog svjetskog rata Opatija je dospjela pod Italiju. Nova razgraničenja i političke situacije dovele su do negativnog odražavanja na turizam. Ni međuratne godine nisu ispunile optimistična predviđanja.

 

55555
MarketingCreative Weddings - videosnimanje i fotografiranje vjenčanja

Zadnje novosti

To Top